[מדריך] המדריך למנהל - עודכן לאחרונה 3.10.06

מדריכים שונים ומגוונים לגרסה phpBB2. שימו לב - פורום זה הינו פורום ארכיון. התמיכה במערכת phpBB2 הופסקה.
U.D.I
חבר צוות phpBB ישראל לשעבר
חבר צוות phpBB ישראל לשעבר
הודעות: 3103
הצטרף: 18/11/2004 ב-18:15:56

[מדריך] המדריך למנהל - עודכן לאחרונה 3.10.06

הודעה שלא נקראהעל ידי U.D.I » 03/10/2006 ב-19:14:11

מאת: אודי מוסייב, U.D.I
עודכן לאחרונה: 3.10.2006
כל הזכויות שמורות לאודי מויסייב, חל איסור על העתקת המדריך ללא רשות.
אני בן אדם נחמד, תבקשו ממני ואני אתן לכם לקחת את המדריך לאתרכם.
פרטי יצירת קשר: Email: [email protected]

תוכן עניינים
מבוא
1. המדריך למנהל
    פורומים
    גישות\הרשאות
    טיפול בהודעות
    התקנת עיצובים
    שינוי הלוגו


מבוא
ברוכים הבאים למדריך שלי למערכת הפורומים phpBB.
במדריך איני דן בהתקנת הפורום, אלה בניהולו ותחזוקתו. בחרתי לעסוק יותר בשאלות הנפוצות שרצות כל פעם בפורומי התמיכה ולתת מענה לבעיות שתתקלו וגם כן טיפים לניהול נכון.
הגירסא לא סופית, אני יוסיף\יערוך עם הזמן את המדריך.
יש לי כמה הערות:
1. לא להעתיק, אני באמת השקעתי הרבה בשביל זה וזה יהיה מאוד כואב לראות מישהו מעתיק ובלי קרדיט. אם אתם רוצים את המדריך הזה אצלכם פשוט תשלחו לי אימייל ל-udi.biz (at) gmail (dot) com בצירוף כתובת האתר והבקשה, מרצוני הטוב אני אפילו יביא לכם את המקור של זה עם BBcode.
2. לא לשלוח לי בקשות להוספת דברים למדריך, אני מנסה למצוא את הדברים הכי דרושים ולהוסיף אותם.
3. איני מתחייב לשום דדליין, אני לא מתחייב לעדכן ולהוסיף כל הזמן.

המדריך למנהל - פורומים
אחרי התקנת הפורום אתם רוצים בעמוד הראשי פורום ניסיון וקטגוריית ניסיון שנוצרה על ידי המערכת.
על מנת להוסיף עוד קטגוריות ופורומים, גשו ל"לוח בקרה למנהלים" (הקישור נמצא בתחתית העמוד).
כעת אתם רואים תפריט נחמד בצד ימין, לתפריט יש מספר קטגוריות למשל:
ניהול פורומים, ניהול קבוצות וכו'.
החל מעתה, כל פעם שאתם תראו: לוח בקרה למנהלים -> ........ -> פעולה מסויימת
הקטע האמצעי הוא הקטגוריה.
גשו ל: לוח בקרה למנהלים -> ניהול פורומים -> ניהול.
נפתח לכם עמוד חדש, העמוד מכיל את הקטגורית הניסיון ופורום הניסיון שהותקנו על ידי המערכת.

לצד קטגורית הניסיון אתם רואים בהמשך "ערוך מחק העבר למעלה העבר למטה"
זה למעשה הפעולות שאתם יכולים לעשות על הקטגוריות והפורומים.

לחצו על "ערוך" בשורת קטגוריית ניסיון, ונפתח לכם עמוד עם טופס.
רשמו את השם החדש של הקטגוריה ואשרו.
חזרו לעמוד ניהול של הפורומים.
תחזרו על פעולת העריכה גם לפורום עצמו, ואתם שמים לב שלטופס נוספה תיבה שבא אתם כותבים את תיאור הפורום הנ"ל.

בהמשך אתם רואים אפשרות לבחור איזו קטגוריה הפורום ומה מצבו של הפורום (נעול\לא נעול).
לאחר מכן איפוס אוטומטי, שהוא מאפשר לכם למחוק את כל ההודעות בפורום כל כמה זמן שאתם מגדירים לו. זוהי אופציית בחירה ואינכם מוכרחים להשתמש בה.
לחצו על עדכן וחיזרו לעמוד ניהול הפורומים.

בתחתית תיבת הקטגוריה אתם רואים תיבה ולידה כפתור "יצירת פורום חדש".
על מנת ליצור פורום חדש, רישמו את שמו ולחצו על הכפתור. כעת אתם רואים את הטופס המוכר שדיברנו עליו קודם לכן.

גישות\הרשאות של הפורומים
באותה קטגוריה של ניהול, תעברו ל"גישות".
ברשימה בחרו את הפורום המתאים ולחצו על הכפתור ליד.

הסבר קצר על הגישות:
כולם - כולם, החל מאלו שלא רשומים לפורום יכולים לבצע את הפעולה הנ"ל.
רשומים - רשומים ומעלה יכולים לבצע את הפעולה. פורומים כלליים לכל המשתמשים.
פרטי - פרטי זאת הגדרה פרטית שלכם שמבוצעת פר משתמש או פר קבוצה (פרטים בהמשך). פורומים לחברי צוות או משהו בסגנון.
מנהל - מנהל של הפורום והלאה.
מנהל ראשי - אתם =]

ברשימת הפעולות תבחרו את המינימום דרגה הדרושה לשם הפעולה.
האם כתיבה לפורום תתאפשר לכולם? או רק לרשומים והלאה? (מנהלים..מנהלים ראשיים...)
וכך הלאה.

המדריך למנהל - גישות\הרשאות
את הגישות לדברים שונים בפורומים תוכלו לנהל בכמה דרכים:
לפי קבוצות
לפי משתמשים
לפי סוג משתמש (אורח, רשום, מנהל, מנהל כללי).
למעלה כבר דנו בנושא גישות לפי סוג משתמש בפורומים עצמם. כאן נדון בדרכים אחרות.

ע"פ קבוצות
ניצור קבוצה:
לוח בקרה למנהלים -> ניהול קבוצות -> ניהול.
לחצו על "צור קבוצה חדשה", בטופס כתבו את שם הקבוצה, את תיאור הקבוצה, את מנהל הקבוצה (מי זה שיקבל משתמשים לקבוצה וכו')
ואת סוג הקבוצה.
קבוצה פתוחה - כל אחד יכול להצטרף באישור המנהל.
קבוצה סגורה - רק המנהל קובע מי נכנס לקבוצה.
קבוצה מוסתרת - כמו קבוצה סגורה, אך אף אחד לא רואה אותה.
קבוצה מוסתרת זה מצויין ליצירת מנהלים כלליים (מפקחים) ולתת להם גישה לנהל את הפורום בלי שזה יפריע לעין או משהו כזה.

עברו לניהול קבוצות-> גישות.
לחצו על אתר קבוצה אחרי שסימנתם את הקבוצה הרצויה.
כעת אתם רואים את הרשימה של הפורומים, בעמודה השניה אם הגדרתם בפורום כלשהו תחת פעולה מסויימת "פרטי" אז כאן אתם קובעים אם הגישה לאותה פעולה מתאפשרת לאותה קבוצת משתמשים או לא, בעמודה הבאה אתם קובעים אם הקבוצה היא מנהלת את הפורום.. בתור מנהלת היא מקבלת הרשאות נוספות.
ב"מצב מתקדם" אתם רואים את הכל בצורה מפורטת יותר.



לפי משתמשים


עברו ללוח בקרה למנהלים ->ניהול משתמשים -> גישות.
כתבו את שם המשתמש ולחצו על "אתר שם משתמש".
כעת שוב אותן 3 עמודות מוכרות ואותו הסלט שוב, רשימת הפורומים, עמודה שניה זה כל הפורום שהוגדרה בהם פעולה "פרטית", וממש כמו בגישות קבוצות.
כאשר אתם מסיימים, תאשרו.


המדריך למנהל - טיפול בהודעות
למחוק\לפצל\לנעול\להעביר\לערוך הודעות.
למען האמת, הכל ברור בטפסי הפעולה עצמם, אין מה להרחיב הרבה.
כנסו להודעה, בתחתית ההודעה יש לכם:
X, חץ, מנעול, ונייר קרוע.
מחיקה, העברה, נעילה ופיצול בהתאמה.

מחיקה תמחק את כל האשכול, העברה תעביר אותו לפורום אחר, נעילה תנעל אותו כך שאף אחד מלבד המנהלים לא יוכל להגיב
ולפצל את השכול זה ליצור אשכול חדש מכמה תגובות בתוך האשכול הנ"ל.

אם ברצונכם למחוק תגובה מסויימת, או לערוך אותה, ניתן לעשות זאת באמצעות הכפתורים שאתם רואים בצד שמאל (בד"כ צד שמאל..תלוי בעיצוב).



המדריך למנהל - התקנת עיצובים
תורידו את העיצובים מwww.phpBBHeb.com
הם מתורגמים =]

כאשר הורדתם חילצו את קובץ הRAR\ZIP.
התחברו לשרת שלכם באמצעות תוכנת FTP.
(את זה אתם אמורים לדעת).
כנסו לתיקית הTemplates בשרת, בצד השני של התוכנת FTP כנסו לתיקיית העיצוב.
כנסו אל תוך תיקיית העיצוב שהורדתם לוודא שמה שבא אחרי זה אלו הקבצים, אם לו, תוודאו שאתם מעלים לFTP את התייקיה שאחריה יש את הקבצים, ולא תיקייה-תיקייה->קבצים..

קוד: בחר הכל

subSilver/subSilver/.....tpl

זה קורה לפעמים.

כעת, כשווידאתם שאתם בנתיב הנכון של התיקייה, תעבירו אותה לתוך תיקיית הTemplates שלכם.
כאשר זה סיים להעביר, תעברו ל:
לוח בקרה למנהלים -> ניהול עיצובים -> הוסף.
לחצו על התקנה בשורה של העיצוב שהעלתם.
עברו ל"הגדרות" תחת אפשרויות כלליות.
שם חפשו את השדה "סגנון ברירת מחדל", ותחליפו לעיצוב החדש.
מתחת לזה אתם רואים "עלה על סגנון משתמש" לחצו ", זה אומר שכל משתמש יראה את העיצוב הזה, ולא עיצוב אחר.
זה מומלץ כאשר אתם מתקינים מודים על עיצוב אחד ולא על עיצוב נוסף אחר אצלכם. כך לא יווצרו בעיות.
אז אם אתם מעוניינים בזה לחצו "כן".

בעיות שעלולות לצוץ...
העיצוב לא מופיע ברשימת "הוסף"?
כנסו לתיקיית העיצוב, תוודאו ששם התיקייה של העיצוב ושל קובץ CSS (לא style.css אלא קובץ נוסף) זהים!
אם לא.. אז תקנו את שם התיקייה לשם של קובץ הCSS. לפעמים זה הבדל באות הראשית..גדולה או קטנה..
אם לא נפתר, יכול להיות שלא העלתם את כל הקבצים של העיצוב. תעלו שוב!

העיצוב כיער לי את הכל!!! ואני לא יכול לשנות אותו!! יואו מה עושים!?!?!?!?!?
תרגעו!
לצחי הפתרון, לחצו ממש כאן!..

המדריך למנהל - שינוי הלוגו
נכנסים לתיקיית העיצוב שלכם, לתיקיית התמונות, ושם מחפשים את אחד המבאים:
logo_phpbb.gif
logo.gif
אם מצאתם את שניהם פתחו לראות מי מהם הוא הלוגו שיש לכם בעיצוב כרגע.
מצאתם? יופי. תעתיקו את שמו ומחקו אותו מהשרת.
תעלו את הלוגו החדש שלכם בשם זהה! לתוך אותה התיקייה.
רעננו את הפורום -ו..וואלה.


סיכום
היי שוב.
אז עד כאן הסברתי על כמה נושאים...
דברים מאוד כלליים וממש בסיסיים שכל מנהל צריך לדעת.
אני ימשיך לעקוב אחרי ההודעות בפורום ולראות באילו בעיות בסיסיות אתם נתקלים.
לבעיות עם המדריך, תעויוט, שגיעוט ובעיות =] שלחו לי מספר פרטי.

אודי מוסייב - U.D.I

חזור אל “מדריכים - ארכיון”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 22 אורחים

cron