באופן כללי אני במחנה של "לא להציק למשתמש".
אבל דווקא במקרה הזה שהדגמת, ניתן לראות ברור שהבקשה הייתה מוצדקת, ואם היית ממלא תבנית תמיכה מהתחלה סיכוי טוב שהיית מקבל תשובה.
למה?
כתבת שאתה קשה הבנה, אז אנסה להסביר לאט לאט
אתה שאלת איך להסיר אלמנט מסוים מהתצוגה.
רצה המקרה, והאלמנט עליו שאלת נמצא בקבצים שונים בעיצובים שונים: ב prosilver הוא אכן נמצא ב overall_footer, כמו התשובה שקיבלת, ולעומת זאת ב subsilver הוא נמצא ב breadcrumbs.html
אם היית ממלא תבנית תמיכה מלכתחילה, היה נמנע בזבוז זמן ומאמץ של מישהו שרוצה לעזור. הלא אינך חושב שאדם שעוזר לך שולף את התשובה מכיסו (ואולי אתה כן חושב כך, אבל אם כך אז טעות בידך): האדם הלך וחיטט בקבצים, וחיפש איפה בדיוק מופיעה המחרוזת שביקשת להסיר, וחזר עם תשובה. כאן אתה חזרת עם "אני לא מוצא", התומך היה צריך לקרוא את הקוד, ורק בנקודה זו נוכח שאתה לא משתמש בעיצוב הסטנדרטי.
בנקודה זו למעשה השלכת לפח את כל העבודה שעשה כדי לחזור עם התשובה הראשונה שקיבלת. שוב, אם אתה חושב שהתשובה הראשונה הזו לא עלתה לו כלום ונשלפה מהכיס הרי שאינך מבין איך אנשים תומכים - (אולי אתה חושב שזה הכל קסמים)
בדומה, כדי לענות לך אני רוצה גם לדעת את הגרסה: אולי המחרוזת הזו זזה מקובץ אחר באחת הגרסאות? כמובן שאני גם יכול לעבור על כל הגרסאות ולבדוק אם המחרוזת עברה או לא, אבל משמעות הדבר יותר עבודה לתומך.
במילים אחרות: כשלא מלאת תבנית תמיכה בשאלה הראשונה, יצרת עבודה מיותרת לתומך.
הוא החליט לעזור לך בכל זאת, בהניחו שהכול אצלך סטנדרטי (גרסה אחרונה, עיצוב ברירת מחדל, אין מודים).
כשחזרת עם "אני לא מוצא" הוא שאל איזה עיצוב, ובאותה הזדמנות ביקש תבנית תמיכה: כבר יצרת לו עבודה מיותרת כשלא מלאת תבנית תמיכה מלכתחילה. בנקודה זו אולי מספיק העיצוב, ואולי צריך עוד פרטים (גרסה? מודים?) כדי לא להיות שוב במצב שאי ידיעת כל הפרטים תגרום עבודה מיותרת לתומך, הוא ביקש שגם אתה תעשה קצת עבודה, כדי לחסוך לו הרבה עבודה.
בנקודה הזו אני מסכים אתו 100%.
נכון שתבנית התמיכה היא כללית, ולכן עשויה לכלול שדות שאינם רלוונטיים לשאלה מסוימת. אז מה? העובדה היא שאם היית ממלא תבנית תמיכה מהתחלה היית חוסך לתומך עבודה מיותרת, ובהסתברות טובה היית מקבל תשובה.
אם אתה יודע כל כך הרבה עד שאתה יכול להכריז בוודאות שאין צורך בתבנית תמיכה במקרה מסוים - בכבוד.
פתור את הבעיה בעצמך.
שוב, אני לא במחנה של להציק לאנשים בשביל העיקרון. יותר מכך, יש מקרים שמשתמש ששקוף שאין לו יכולת לענות על השאלה קופץ עם "מלא תבנית תמיכה".
אבל הדוגמה שהבאת מדגימה בדיוק למה אכן יש טעם בבקשה למלא תבנית תמיכה.
בברכה.